tisdag 18 december 2007

Röja vinden på julafton?

Den här julen är lite trist. Jag har inte mina barn och min sambo är inne i en period där jag inte vill vara med utan har bett honom att åka 30 mil till sin släkt i stället för att vara hemma under julen. Inte så kul med andra ord. Barnen kommer på juldagen och då har vi väldigt enkelt, jag menar, dom har ju redan haft en dag full med mat och allt som hör julen därtill. På juldagen kör vi då skinkmacka och annat efterättsgott att gå och småäta på medans vi delar ut våra julklappar. Men vad ska jag då göra på julafton? Min syster har plötsligt bestämt sig för att jobba på julen (smitare) Min moster och mina två kusiner ska för en gångs skull åka iväg över jul (avis) så det lämnar då kvar mig, min mamma och min pappa (ångest). Mina föräldrar är skilda sedan jag var tio år gammal och att ha oss tre instängda i ett hus en hel dag känns inte så avslappnande. Så om jag bestämmer mig för att göra nytta på julafton och tex röja på vinden och sen ha liten minijul på juldagen i stället, är det något jag kan säga till folk? Alla kommer ju tycka att jag är rubbad och att det är hemskt synd om mig. Jag kan ju, vill jag tillägga, åka med sambon till snölandet över jul, jag är välkommen dit. Men jag har ingen lust.

1 kommentar:

Katarina Henriksson sa...

Hjärtat... Julafton är bara en måndag, egentligen... Man kan göra precis Vad man Vill! :)
Tänka sig - Jag har bloggat lite ;)

Kram!!