torsdag 23 augusti 2007

Wrrooom

Igår spann äldsta sonen in på gräsmattan med moppen vid tiorycket, ljudligt ackompanjerad av grannens skällande hundar, mycket populärt bland övriga grannar :-) Dock var han besviken. Han hade hämtat moppen efter första servicen och hade förväntat sig att den skulle gå snabbare nu.. än de lagliga 45. Tjatet om trimning tar aldrig slut och det måste ju vara jobbigt "när alla andras moppar går i minst 75".... det är också jobbigt att "ingen annan polare har tider att hålla på kvällarna" eller att "jag är den enda som inte får vara inne i stan på helger hur länge jag vill" Jag trivs med min tonåring!!! Det är fantastiskt att få återuppleva alla kommentarer från att man själv var där :-) I dag blir det träff med K&M efter jobbet, har inte sett M på HUR länge som helst, jag slår vad om att han är minst lika gullig och fantastisk som sist jag såg honom. För övrigt har jag nu efter att paketet har legat ett halvår under trappan fått den långe att lägga golv i övre lilla hallen. Inga lister upp än, sladdarna inte uppsatta och fixade... ni som inte sett det gamla golvet har inte en susning till chans att förstå, det gamla var stormönstrat i svart och mörkgrönt.. från 80-talet. Helt fantastiskt, det är sånt man blir lycklig av. Min lilla fina har inte ont i magen längre, det känns så lättande. Första dagarna i skolan har varit BRA, så skönt. Dom går i samma skola nu, den lilla och den stora. Den stora sa till den lilla kvällen före skolstart "Du ska ha väldigt klart för dig att du står under 9:ornas beskydd om det skulle vara nåt" Vad märkligt det kan vara.. jag är emot våld men när han sa det där så kändes det skönt att veta att någon kanske kommer få en propp av 9:orna om dom är taskiga mot min lilla 6:a. Men såklart, det gäller ju den finaste 6:egluttaren i hela världen, vem skulle inte skydda honom :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tonåringar är sig lika :)

Mie sa...

Ha ha känner igen tongångarna! Vår tonåring får oxå "bara" köra i 45 stackarn;)
Önskar en mysig helg till dig:)